آیت الله جنتی رییس مجلس خبرگان رهبری شد

آیت الله جنتی رییس مجلس خبرگان رهبری شد

مراسم افتتاحیه پنجمین دوره مجلس خبرگان، صبح امروز در محل مجلس قدیم برگزار شد. یکی از دستورکارهای مهم این جلسه، انتخاب رئیس پنجمین دوره مجلس خبرگان است و طبق رأی گیری صورت گرفته، آیت‌الله جنتی با کسب 51 رأی به عنوان رئیس پنجمین دوره مجلس خبرگان برگزیده شد.

آیت‌الله جنتی در حالی با کسب 51 رأی برای دو سال به ریاست مجلس خبرگان برگزیده شد که برای احراز این پست، آقایان امینی و هاشمی شاهرودی هم اعلام نامزدی کرده بودند و در مجموع از 86 رأی اخذ شده بعد از آقای جنتی، آیت‌الله امینی 21 رأی و آیت‌الله هاشمی شاهرودی 13 رأی کسب کردند.

همچنین آیت‌الله موحدی کرمانی با 65 رأی و آیت‌الله هاشمی شاهرودی با 63 رأی نواب رئیس مجلس خبرگان رهبری شدند و آیت‌ الله دری‌نجف آبادی 49 و آیت‌الله احمد خاتمی با 56 رأی به مدت دو سال به عنوان منشی‌های هیأت رئیسه خبرگان انتخاب شدند.

آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری نیز به عنوان کارپرداز فرهنگی و آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به عنوان کارپردازان مالی هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری انتخاب شدند.

مراسم افتتاحیه پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری صبح امروز (سه شنبه) با تلاوت آیاتی چند از قرآن، پخش سرود جمهوری اسلامی و استقرار هیأت رئیسه سنی شامل آیات سید ابوالفضل میرمحمدی به عنوان رئیس، ابراهیم حاج ‌امینی به عنوان نایب رئیس و حجج الاسلام و المسلمین روح‌الله صدرالساداتی و احمد پروایی به عنوان منشیان جلسه در جایگاه ریاست، در محل مجلس قدیم آغاز شد.

597745_107

در این مراسم حجج اسلام محمدی گلپایگانی، علی‌اکبر ناطق نوری محمدجعفر منتظری، علی سعیدی، قاضی عسکر، محسنی اژه‌ای، سیدرضا تقوی و همچنین سرلشکر فیروز آبادی (رئیس ستاد کل نیروهای مسلح)، سرلشکر محمدعلی جعفری (فرمانده کل سپاه پاسداران)، سردار اسکندر مومنی (جانشین فرمانده ناجا)، محمدحسین صفار هرندی (عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام)، سعید جلیلی (نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت‌ملی)، محمدباقر قالیباف (شهردار تهران)، حسینعلی امیری (سخنگوی وزارت کشور)،پرویز داوودی، محمود احمدی‌نژاد (رئیس جمهور دولت‌های نهم و دهم)، اسحاق جهانگیری (معاون اول رئیس جمهور)، علی اکبر صالحی (رئیس سازمان انرژی اتمی) محمود واعظی (وزیر ارتباطات)،محمد جواد ایروانی، عضو مجمع تشخیص  مصلحت نظام و برخی دیگر از مسئولان کشوری و لشکری حضور دارند. همچنین در طبقه فوقانی ساختمان مجلس قدیم شورای اسلامی بسیاری از سفرای کشورها نیز حضور دارند.

 

 

آیت‌الله جنتی: خبرگان می‌تواند مظهر حلول سکینه الهی باشد

آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در مراسم افتتاحیه پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: مجلس خبرگان رهبری که جایگاهی بس مهم و از جمله نهادهای برآمده از انقلاب اسلامی است و به تعبیر امام مسئولیتی در رأس همه مسئولیت‌ها داراست. وی ادامه داد:‌ نهاد مجلس خبرگان رهبری راهی است برای تحقق آرمان مردم مسلمان و ستمدیده که حکومت اسلامی بر پایه نظریه مترقی ولایت فقیه از سوی امام راحل انتظار می‌کشیدند.

آیت‌الله جنتی افزود: خدای بزرگ را شاکریم که موجبات شکل گیری نظام جدید سیاسی بر پایه اسلام و نظریه مترقی ولایت فقیه را فراهم کرد. نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: مجلس خبرگان از یک نظر مظهر مردم‌سالاری دینی و اسلامی و حاکمیت ارزش‌ها و احکام اسلامی است. وی به فرمایشات مقام معظم رهبری در آخرین دیدار خود با اعضای مجلس خبرگان دوره چهارم اشاره و خاطرنشان کرد:‌معظم‌له نفوذ،‌حفظ خصوصیات انقلابی و حل نشدن در هاضمه خطرناک جهانی اشاره کردند و وظیفه مجلس خبرگان را انقلابی ماندن و انقلابی فکر کردن عنوان فرمودند.

وی ادامه داد: انتخابات دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری در حالی برگزار شد که حساسیت‌ها و شرایط خاصی آن را احاطه کرده بود که خدا را شاکریم در کمال صحت و سلامت برگزار شد. دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه انتخابات ۷ اسفند 94 در سلامت کامل برگزار شد خاطرنشان کرد:‌ این انتخابات  علاوه بر رضایت مردم رضایت رهبری را نیز در بر داشت و ما از حمایت معظم‌له به شورای نگهبان به خود می‌بالیم و خدا را سپاسگزاریم. آیت‌الله جنتی با بیان اینکه خبرگان می‌تواند مظهر حلول سکینه الهی باشد، گفت: امام راحل و مقام معظم رهبری مکررا بر اهمیت و جایگاه مجلس خبرگان رهبری تأکید فرمودند و مجلس خبرگان رهبری جایگاه مهمی دارد و از نهادهای برآمده از نظام اسلامی است. برپایه این خبر دبیر شورای نگهبان در انتهای سخنرانی خود گزارشی از روند برگزاری پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ارائه کرد.



افزودن نظر