ششمین اجلاس مسئولان محترم حوزه‌های علمیّه

ششمین اجلاس مسئولان محترم حوزه‌های علمیّه

ششمین اجلاس مسئولان محترم حوزه‌های علمیه، با حضور حجت الاسلام و المسلمین سینایی، تولیت حوزه علمیه حضرت ابوطالب(علیه السلام)، برگزار گردید.

به گزارش شبکه خبری تهران نیوز ، حجت‌الاسلام حسن لزومی ، مسئول حوزه علمیه امام صادق علیه‌السلام شهرستان پاکدشت در ارتباط با علت برگزاری این اجلاس با اشاره به سبقه مدیریت حوزه های علمیه بیان داشت:بعداز انقلاب اسلامی مراجع و حضرت امام راحل (ره) تصمیم بر تغیراتی در مدیریت حوزه‌های علمیه اتخاذ کردند و حوزه‌های علمیه شیعیان از نجف تا مشهد در هر کشوری تحت زعامت و برنامه‌ریزی مراجع تقلید اداره شوند.

وی گفت: در همین راستا شورای عالی مدیریت حوزه های علمیه کشور به ریاست آیت‌الله مکارم شیرازی تشکیل و با توجه به فعالیت حوزه‌های علمیه خواهران و برادران مرکز مدیریت این حوزه‌ها در کشور به‌صورت جداگانه با دو مدیریت مستقل راه‌اندازی شد.

امام جمعه پاکدشت در ادامه افزود: به جهت رسیدگی بهتر این شورا در هر استان یک مسئول و دبیرخانه تعیین شده که در استان تهران ریاست آن به عهده آیت‌الله رشاد و دبیر دبیرخانه حجت‌الاسلام پناهیان با شش عضو که بنده نیز یکی از اعضا می‌باشم تشکیل شده است، حوزه علمیه استان تهران با توجه به پیشینه از اهمیت و حسایت ویژه‌ای نسبت به دیگر حوزه های علمیه دارد و این استان اکنون دارای ۶۵ حوزه علمیه فعال است.

حجت‌الاسلام لزومی در ارتباط با علت انتخاب پاکدشت برای میزبانی این اجلاس بیان داشت: مدرسه علمیه پاکدشت یکی از حوزه‌های توابع استان تهران می باشد که پیشرفت سریع آن در سال های اخیر و همچنین تدریس درس خارج فقه و خارج اصول از ویژگی‌های بارز این حوزه علمیه است، همچنین به لحاظ کیفیت و کمیت در شهرستان‌های استان تهران رتبه اول را دارد.

مسئول حوزه علمیه امام صادق علیه‌السلام شهرستان پاکدشت  با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب در دو سال پیش با طلاب حوزه‌های علمیه اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب هیچ‌گاه در تصمیمات حوزه‌های علمیه دخالتی نداشته اما در این دیدار مطالبات خود را که یکی از آن پیشرفت علمی طلاب می‌باشد مطرح کردند به همین منظور اجلاس مسئولان حوزه‌های علمیه در سال‌های گذشته برگزار شده است.

حجت‌الاسلام لزومی در پایان بیان داشت: ششمین اجلاس مسئولان حوزه‌های علمیه استان تهران با موضوع بررسی راه های ارتقاء جامعیت علمی طلاب حوزه‌های علمیه به میزبانی شهرستان پاکدشت برگزار شد و نتیجه این برنامه توسط آیت‌الله رشاد ریاست اجلاس، خدمت رهبر معظم انقلاب ارائه می‌شود.

  • ششمین اجلاس مسئولان محترم حوزه‌های علمیّه
  • ششمین اجلاس مسئولان محترم حوزه‌های علمیّه
ششمین اجلاس مسئولان محترم حوزه‌های علمیّه


افزودن نظر