مسؤولان به خواسته‌های علما در رفع مشکلات اقتصادی توجه کنند.

تولیت مدرسه علمیه سفیران هدایت ابوطالب(ع) با بیان اینکه مسؤولان به خواسته‌های حوزه علمیه در رفع مشکلات اقتصادی توجه کنند، گفت: مسؤولان اجرایی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان صاحبان قدرت، مسؤول رفع مشکلات کنونی کشور هستند.

حجت الاسلام والمسلمین مجید سینایی تولیت مدرسه علمیه سفیران هدایت ابوطالب(ع)، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه حوزه علمیه امروز باید هم جوابگوی رسالت سنتی خودش که عبارت بود از خودسازی و علم اندوزی باشد و هم باید تامین کننده نیازهای حکومت اسلامی، گفت: حوزه علمیه در طول تاریخ این دو رسالت سنگین را برعهده داشته است.

وی افزود: مورد دوم که تامین نیازهای فکری، فرهنگی و تربیت نیروی انسانی مورد نیاز حکومت اسلامی است را تا قبل از انقلاب اسلامی نداشته که بعد از انقلاب اسلامی این وظیفه به دوش حوزه‌های علمیه نهاده شد.

حجت الاسلام والمسلمین سینایی با بیان اینکه اما حجم مسؤولیت‌شان به اندازه حجم اهتمام مسؤولان به حل مشکلات و نقش آنان در رفع مشکلات تناسب ندارد، ابراز کرد: یک روحانی زمانی که در خیابان حاضر می‌شود از کوچکترین گلایه‌های مردم تا آن رسالت تاریخی خود باید پاسخوگو باشد.

تولیت مدرسه علمیه سفیران هدایت ابوطالب(ع) ادامه داد: امروز انتظار مردم به گونه‌ای است که هر چیزی در جامعه اسلامی رخ می‌دهد باید طلاب جوابگو باشند از این رو مردم مسؤولیت مشکلات اقتصادی را به دوش روحانیت می‌دانند اما آیا روحانیت به این میزان از امکانات بهره مند هستند یا نه؟ آیا به همین اندازه حرفشان نزد مسوولان اثر گذار هست؟ مسؤولان نظام آیا به دنبال این بوده‌اند که ارشادات و منویات حوزه علمیه را به کار ببندند و کارهای کارشناسی شده و دانش بنیانی را که حوزه علمیه ارائه می‌دهد جامه عمل بپوشانند یا نه؟

وی با بیان اینکه اگر حکومت طبق خواسته و ارشاد حوزه علمیه پیش می‌رفت و بعد مردم روحانیت را مقصر تمام شکست‌های امروز می‌دیدند حق بود، گفت: متاسفانه امروز مردم روحانیت را مقصر مشکلات کنونی کشور می‌بینند در حالی که حکومت و دولت به هیچ عنوان به پیشنهادات روحانیت گوش نمی‌دهد و در زمینه‌های مختلف اقتصادی تنها کار خودش را انجام می‌دهد.

حجت الاسلام والمسلمین سینایی با تاکید براینکه مراجع تقلید بارها برای رفع مشکلات اقتصادی به مسؤولان هشدار و توصیه داشتند، خاطرنشان کرد: مردم انقلاب را برخواسته از حوزه‌های علمیه می‌دانند لذا به حق از ما مطالبه می‌کنند ولی متاسفانه حوزه علمیه این همه تاثیر در جایگاه اجرایی ندارد و مسوولان و نمایندگان مجلس کمترین اهتمام و توجه را به خواسته‌های دست یافته حوزه علمیه ندارند و این در طول زمان آسیب جدی به نظام وارد خواهد کرد./۸۱۳/ت۳۰۲/ب۱

 



افزودن نظر

نمایش در اسلایدر: 
نمایش در اسلایدر